Simson Schwalbe Klub
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Böngésző
 
Alkatrész utánpótlásra:
 
Beszélgetni szeretnétek? egymással a motorokról, ezek javításáról akkor itt megtehed
Fórumok : Fórum : Garázs: ha elakadtatok a javításban Fórumok: 
Témaindító hozzászólás
UjvariViktor

2007.02.22. 21:26 -
Mezoas nézetem a képeid az oldalon és feltünt 1dolog a festett vázalaktrészeknél jól látom hogy a bal felső sarokban egy olyan tank alatti sárvédő van?( ha igen meg tennéd hoyg küldessz róla nekem részeletes kéeket mert hogy az enyémről hiányzik és össze vissza csapkodja a kaszni alá a sarat.

[79-60] [59-40] [39-20] [19-1]

Binyu Előzmény | 2013.02.08. 19:09 - #79

sulc Előzmény | 2012.06.09. 22:25 - #78

Hát nincs nagy élet itt, de azért leírom. Tavaly kezdtem használni az 1979-es schwalbémet, ment nem volt vele gond, aztán simmeringes lett. Mint fabal sporttárs gépe. A hiba kijavítva, egyik simmering volt csak rossz, de mindkét főtengelysimmering cserélve lett. Ezt máig sem értem. Összeszerelés után nemvolt szikra. Tavasszal kapott új gyújtótekercset, mivel eltörött a régi tekercsből kijövő vezeték. Új tekerccsel beindult, az alapjárat szép alacsony, de ha ráhúzom a gázt nem veszi jól. Nem lassan pörög fel mintha sok benzint kapna, hanem hirtelen, de le-le áll közben. Diagnózis: keveset kap. Karburátor tiszta, 72es fúvókával menet közben tovább kipörög, de nem eléggé. Veszek bele mégnagyobb fúvókát, talán sikerül felerősíteni. Arra is gondoltam, hogy az utángyártott kipuff nem fojtja le rendesen, kétüteműeknél nagy szerep jut a kipufogónak(vagy van benne még a simmeringes időből egy kis olaj, ennek még utánanézek). Gyertya őzbarna ahogy kell, tű a 3. állásban Sikerült hozzájutni nemrég egy sr 2E Simsonhoz, az nagyon megy, ezért is furcsállom a schwalbém gyengeségét. Legalább úgy kéne vennie a gázt, és gyorsulnia mint ennek a másfél lovas mopednek, jelenleg simán lenyomja a Shul.


sulc Előzmény | 2012.06.07. 21:15 - #77

Helló!

 

Ismerős a probléma, az én schwalbémon az egyik belső szimmering volt elkopva, a többi jóvolt. A főtengelyed jó vajon?


fabal Előzmény | 2012.03.05. 18:46 - #76

Sziasztok egy kis segítséget kérnék. Van egy schwalbe turbós blokkos motorom. tavaly augusztusban szimering, gyűrűcsere volt. Csapágyak nem lötyögtek így azok maradtak.A kipuf. csonknál viszont így fröcskölte az olajat. Most februárban a kuplung kosarat tartó csavar kilazult így megbontottam a blokkot s megoldottam a gondot. De viszont a leengedett olaj kb olyan 3-4 deci volt. csodálkoztam rajta. Visszatöltöttem a szintjelző csavarig s újra össze. Ma beindítom s azóta erőtlen a motor s fehér füstöt tol.Karbi beállítás maradt nem piszkáltam, a gyertya szép barna volt jelenleg olajos,kormos. Mi lehet a para? Arra gyanakodnék hogy a szimering átereszt. De ez h lehet? Hiszen most cseréltem. Viszont mikor cseréltem a főtengely szimeringet akkor az egyik oldalon a szimering el volt fordulva s a főtengely kicsit legyalulta. Kb 1 éve belehabarodtam a simson-ba és azóta saját magam próbálom javítgatni ezért lehet h csak valami dolog felett elsiklottam.


fabal Előzmény | 2012.03.05. 18:34 - #75

a következőt találtam a kis listámban:

Vastag lerakódás, kormos szennyeződés
Szín:Fekete
Látható jelek:
Száraz, poros (fekete) [Lehet olajos fekete is, de akkor már nagy gáz van. A fordító.]
Tünetek:
Fekete/kék füst a kipufogóból, fullad a motor
Ideje melózni egy kicsit. Ezt a helyzetet az alábbi okozhatja:
• Túl dús levegő-benzin keverék (túl sok üzemanyag)
Karburátor:
Az úszót be kell állítani, vagy fennragad
[Túl nagy méretű főfúvóka. A fordító.]
•  Elkoszolódott légszűrő
•  Gyenge szikra
Ez utóbbit okozhatja a gyenge akkumulátor/töltés, rossz gyújtótekercs/transzformátor, rossz gyújtás.
•  Nem megfelelő a gyertya hő-értéke

vagy


Olajlerakódás
Szín:
Fekete
Látható jelek:
Olajban fürdik.
Tünetek:
Nincs teljesítmény. [Füstöl, mint az állat. A fordító.]
Túl sok olaj van az égéstérben. (A váltó oldali szimmering miatt lehet, vagy sok olajat kevertél a benzinbe. A fordító.)

vagy

Felfreccsent Foltok
Szín:
Fekete
Látható jelek:
Foltok
Ez a lerakódott „iszaptól” van vagy a hibás üzemanyagszívástól.
•  Karburátor:
Koszos hengerfal, fúvókák és levegő bemeneti helyek.
Takaríts ki a karburátorodat, MOST! A legjobb, ha elemeire szeded a karbit, kimosod petróleummal, és újra beállítod.
 

remélem pár hónap késéssel de sikerült vagy sikerült  megoldanod.
üdv fabal

 


roberto95 Előzmény | 2011.09.16. 19:24 - #74

Kösz a segitséget:(:(


roberto95 Előzmény | 2011.09.13. 15:11 - #73

Sziasztok!nekem egy schwlabe kr51/1 esem van 1972es már 2 hete bajlodok a karbival lecseréltema gyertyát isolator 260 asra elötte nagyobb höértékü volt benne erröl csak annyit hogy elég fekete kormos a gyertya az minek lehet az oka tul sok levegöt kap vagy tul keveset ebbe tanácstalan vagyok aki tud kérem segitsen üdv mindenkinek


ladasman Előzmény | 2010.12.27. 20:35 - #72

 üdv már régen voltam itt (szerencsére) de most van egy nagyonnagy gondom hogy berröfentem a    /2-esem és pörög mint állat azt tudom hogy nem karbi mert már 7 különböző karbival próbáltam, ma épp szimeringet cseréltem de nem oldotta meg a problémát, valaki tudna segíteni mi lehet a baj?


gergely993 Előzmény | 2010.01.24. 15:13 - #71

sziasztok!

Valaki tudna nekem ssegíteni?

Összerakás közben elakadtam egy kicsit, schwalbe első lámpa összerakásánál. Sehogy se tudom, hogy az a kis rugó, ami a foglalatot tartja, az hova megy.


fabal Előzmény | 2009.04.24. 14:15 - #70

A karbi gyári beállítása minden simonál megeggyezik. Állítólag vagyis így olvastam. Amit így tudok megpróbálom leírni először is az úszó felső és alsó holtpontját kell beállítanod. Ezt a szétszedett karbi oldala(ahova a tömítés kell asszem ) és az úszó alja közötti távolság. A felső holtpont 27 +- 0,5 mm, az alsó holtpont pedig 32,5+- 0,5 mm.Ezt két egymásra aszem derékszögű kis nyelv félével tdod állítani de óvatosan mert érzékeny. ALapjárat állítása jön. Ez a nagy sárgaréz csavar a szivató mellet körülbelül vagy legközelebb vagyis a nagyob casvar. Betekered csutkára utána vissza 2 fordulatot. Ezután bemelegíted  a motorod kicsit méss vele vagy ilyesmi. Utána meleg motornál a súber csavart állítgatva egy alapjáratot kell megtalálni rajta. Ha ez sikerült, akkor újfent az alapjárati levegő csavar 1/4-enkénti kicsavarásával egyre több levegőt kell adni, addig, amíg a motro erőtlen és dadogós járású nem lesz. Ekkor megint vissza kell csavarni addig amíg erőre kap a moci, de FIGYELJ mert lassan kell állítgatni  a motor is csak lassan követi az állításokat.Miután sikerült egy viszonylag jó forgást beállítani, akkor lejjebb lehet venni a súber csavart (ahol a súber van , ahol a gázbovden becsatlakozik a karbiba annak az oldalán található) és megint játszani egy picit az alapjárati levegővel. Így egy egész jó alapjárat elérése lehetséges. MOst a súbertű beállítáa jön. A régebbi (nagysúberes) karbik tűjén 4 pecek volt, az újabb (vékony súberes) karbik tűjén 5 pecek van. Érdemes a középállástól kezdeni a rovátkákat amúgy a tű hegyétől számoljuk. MInden tű állítás után teszteld a működést egy kis járatással. Tehát üzemmeleg motorral, közepes gázon haladva egyenletesen kell mennie a motornak, jól kell gyorsulnia, hirtelen gázadásra azonnal reagálnia kell. HA nem így történne akkor:
-Kevés üzit kap a motor: nagyon melegszik, rosszul gyorsul, nem éri el a kívánt és megszokott végsebességet esetleg nagygázon rángathat. Ilyenkor emelni kell egyet a súbertűn.
-Sok üzit kap a motor: hirtelen gázadásra rosszul reagál, nagyon füstöl, és sokat fogyaszt, egyenletes menetnél rezonál a motor, csöpöghet a kipufogóból az el nem égett nafta. Ilyenkor lejjebb kell engedni a súbertűt.Számít még hogy mekkora a főfúvóka (amibe a súbertű illeszkedik ennek az aló része és kicsavarható kb 8-as kulccsal vagy lapos csavarhúzóval) és az alapjárati fúvóka(amelyet mellette találsz, kiseb s csavarhúzóval lehet kicsavarni).Az alapjárati fúvóka(7.) évjárattól és változatoktól függően lehet 30-35-40-es méretű, az 50ccm-eshez a 30-35-ös felel meg a legjobban, de a nagyobbakhoz a 35-40-es ajánlott. Kis mértékben ez is tudja befolyásolni a fogyasztást. Az informácíót carboy cikkje alapján írtam. Melyet itt megtalálhattok a részletesebben képpel. http://www.freeweb.hu/retrotuning/content.php?article.21.0
hali


ladasman Előzmény | 2009.04.01. 20:51 - #69

hello valaki segítsen légyci

babetta gyújtást szeretnék a szimóra de nem tom összerakni

előre is kössz


ladasman Előzmény | 2009.02.28. 10:47 - #68

hello már a motor megy de a karbit be kellene állítani 16n3-mas     de hol állítsam be ?

légyszi valaki segítsen.

előre is kössz.

 


ladasman Előzmény | 2009.02.14. 19:16 - #67

nincs valakinek eladó csapágylehúzója?


takacs-zoltan Előzmény | 2009.02.04. 18:44 - #66

kár, hogy nem böszörményiek vagytok  itt van két srác, na hát ők aztán bármilyen simsont megjavítanak. az enyémet ők generálozták, azót is hibátlan a blokk, 70-et ment apám alatt, én annyival még nem mentem, de nem is fogom erőltetni. mivel itt a tavasz, bizony előszedegettem, van pííz is a festésre, úgyhogy nemsokáűra kezdődik a felújítás!!!!!!!!! és lesz cikk is 


ladasman Előzmény | 2009.01.10. 14:47 - #65

egy haverom azt mondta hogy valószínűleg szimering (az hol van?)

 


UjvariViktor Előzmény | 2008.12.30. 20:12 - #64

A hengerben is van szikra?

lehet hogy mégsem jó a gyújtásod, amit fent írtam egy strobosukóp segítségével tudos ellenőrizni, többet így váv segítség formájában nem tudok segíteni


ladasman Előzmény | 2008.12.28. 14:33 - #63

helló van egy kis gond a simómmal szikra van benzin van de nem indul  mi a baja?


UjvariViktor Előzmény | 2008.12.19. 16:57 - #62

Szia, kicsit pontosíts, hol mozog. Ha a csapágynál akkor cserés a dolog(csapágy, de ha a csapágyat a főtengelyre kézzel fel tudod helyezni akkor a főtengely is). A főtengelynél valamennyit mozdulhat el a hejtókar/rúd ha húzod vizszintes irányban, próbáld meg úgy mozgatni a hajtókart, hogy ne csúszkáljon alul, és ha így is tudod mozgatni jobbra-balra akkor főtengelyt kell újítani. HInnye elég kuszára siekrült a válasz, remélem a lényeg érthető :)


n.a. Előzmény | 2008.12.13. 17:17 - #61

Üdv kecso vagyok!Van egy 50-es schwalbe-m és a motor öszesszerelésénél tapasztaltam hogy a fötengej mozog egy kicsit jobra balra egy pár milit max 2 miliméter lehet ez nagy gond vagy  nem ha valaki tud rá válaszolni megköszöném! szép napot

kobra16 Előzmény | 2008.11.08. 20:22 - #60

Sziasztok,szeretnék kérni schwalbe blok rajzot kérni valakitöl,vagy esetleg letölteni,mert egyet találtam,az viszont ugy mutatta hogy a fötengely egyik oldalán nem volt szimering,az meg ugye gáz


[79-60] [59-40] [39-20] [19-1]

 
FÓRUM
 
Szakirodalom
 
Szavazások
Milyen típusú írásokra lenne igény?

Beszámoló, mindenféle összejövetelekről (7 / 5%)
Külföldi szakírások fordításai (36 / 25%)
A schwalbe történetéről szóló írások (33 / 23%)
Saját ötletek, igényes átalakítások leírás (67 / 47%)

Szavazatok száma: 143

Létrehozás időpontja:
2008-01-03 19:29:27

Szavazás lezárva:
2008-12-20 17:00:12


Lezárt szavazások
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.