Üdv Iceman!
Első kérdés: a motor beindul?
Ha nem először is a benzin rendszert kellene átnézned(benzintank-benzincsap-cső-porlasztó). Ez abból áll, hogy leszereled őket, és mindenféle lerakódástól megtisztítva össszerakod újra.
A tankot ha belenézel vagy belenyúlsz a tanksapka nyílás mellett körbehúzva az ujjadat a belső oldalán nem szabad hogy semmilyen szennyeződés legyen. Ha van mosd ki benzinnel. Ha nagyon rozsdás töltsd fel langyos citromsavas vízzel egy éjszakára hagy benne majd ereszd le. Ez várhatóan lemarja a rozsdát. A Schwalbe tankja azhiszem 6 literes kb, abba 7 evőkanál citromsavport tegyél.
A porlasztóban minden kis furatnak, és fúvókának teljesen tisztának kell lennie. Javaslom kiszerelni a kettő fúvókát és úgy kifújatni, mondjuk egy pumpával, vagy kompresszórral. A tűszelepet(ami engedi be a benzint) úgy ellenőrizheted hogy jó-e, ha belefújsz a száddal a benzin bevezető csonkján és az egyik ujjaddal megnyomod a tűszelep alján lévő pöcköt, nem szabad a levegőnek átjutnia.
A benzincsapot könnyű szétszerelni, a duguláson kívül csak a kar alatti gumitömítés lehet a hibája. Ez ha szakadt/sérült ki kell cserélni. Nem egy drága dolog, és kapni a legtöbb motoros boltban. A kar gumitömítéssel érintkező részének teljesen simánaak kell lennie, mert ha nem a csap zárásával, nyitásával az új gumitömítést is hamar tönkreteszi. Ha nem ilyen, cseréld, vagy sima üveglapra fektetett polírpapírral csiszold simára.
Ha tiszta a karburátor és jó a csap is ellenőrizheted a benzinszintet. Ez úgy megy, hogy a porlasztóra és a benzincsapra rádugod a benzincsövet(ha megkeményedett érdemes kicserélni ezt is) és megynyitod a benzincsapot. Megvárod amíg az úszó elzárja a benzin útját, ekkor vársz még kb 5 másodpercet és leveszed az úszóházat. Ekkor a benne lévő benzinnek 1-2 mm-el a kis ,,erkély" fölé kell érnie. Ha nem így volna, a helyes szintet az úszó nyelvének a finom hajlítgatásával tudod megváltoztatni. Ha jó a benzinszint, akkor a porlasztó jobb oldalán lévő csavart a teljes becsavarástól számítva 1,5 fordulatnyit visszatekered és ezzel elvileg indulnia is kellene. Ha beindul majd ezzel a csavarral lehet még finomítani a beállításokon, de kiindulásnak ez meg szokott feleni.
Azt nem írtam, de gondolom egyértelmű, ha az úszóháztömítés szakadt cserélni kell, a szivató gumidugója szintén el lehet öregedve, ha hibás csere.
Ezen a linken még olvashatsz a karburátor beállításáról, részeiről: https://sites.google.com/site/simsonner/karburator-tudnivalok
A gyújtásellenőrzésről most nem írok részletesen, de a legkönnyebb úgy ellenőrizni hogy van-e, hogy kiveszed a gyertyát, rádugod a gyertyapipát, a menetes végét ráteszed a hengerfejre és ráadott gyújtás mellett rúgsz egyet a berúgókaron. Közben figyeld a gyertyát szikrázik-e. Eközben a gyertyát ne fogjad szabad kézzel, mert könnyen rázós élményben lehet részed:).
Majd írjál hogy sikerült-e megnézni ezeket a dolgokat, ha érdekel írok a gyújtás beállításáról is.
Ja és mégvalami, a KR51/1-esen 16N1-5 típusú porlasztónak kell lennie. Néha kicserélik, de ez a rávaló.
Jó szerelgetést! |