A gyártásról
Egy-két szó a schwalbe elődeiről és utódairól és egy kicsit több a Fecskénkről...
Az SR1-et természetesen fejlesztették tovább az SR2 jött majd utána a Schwalbe előfutára a KR50. Évente immár 180000 db került ki a nagynevű gyárból. 1964 született meg az első Schwalbe ami már 2 személyes volt és az utazási körülmények is jók voltak rajta. Az NDK vezetőinek kérésére különböző költségű motorokat állítottak elő 2-4Le-ig, 3 illetve 4 sebességes változatban, menetszeles és ventillátoros hűtéssel. Ezek után jött a madárszéria: Spatz(veréb), Star(seregély), Sperber(karvaly), Habicht(héja). Ezek a motorok voltak a 60-as 70-es években a legkeresettebbek NDK-ban és az egész Kelet-Európai régióban. 1970-ben leállították a gyárat, mert annyi motor volt kint, hogy nem kellett több, ez a kényszerszünet 72-ig tartott. Aztán jött a premier: 1974-ben a Lipcsei nemzetközi vásárra elkészült a sportos S50. Ez a modell teljesen lázba hozta az akkori fiatalságot és soha nem látott érdeklődést mutatott iránta. Hat évvel később, 1980-ban jött az S51-s Simson a piacra. Ezek, mit az újabb Schwalbék(531-es, 541-es) sokkal takarékosabb és erősebb motorral voltak ellátva, mint az elöljáróik. A hengerűrtartalom fokozása még egy megoldatlan probléma volt, ezért kapni lehetett már a S71-es 70ccm hengereket.
|