Cikkek : Simson Schwalbe lgszr karbantartsa |
Simson Schwalbe lgszr karbantartsa
Elvetted nagyapd rgi simsonjt, kitakartottad a karbit, kipufogt, s a gyjtst is belltottad, megy is de mg sem gy ahogy a vrnd tle. Ha a rendszer fent emltett rszei tnyleg tisztk, akkor mr csak 1 problma lehet szutykos a levegrendszer. A cikk ennek a tiszttst prblkozik bemutatni.
Schwalbe lgrendszeri mtt.
(Elljrban elnzst a rossz minsg kpekrt.)
A belsgs motor mkdshez zemanyag mellett oxignre is szksg van, ezt mindenki tudja. A levegszr feladata a beszvott leveg tiszttsa, a szvs kzben ltrejv zaj cskkentse. A tiszta levegszr pozitvan befolysolja motorunk teljestmnyt, zemanyag fogyasztst, relatvan a motor lettartamt is nveli. Teht fontos hogy rendszeresen karba legyen tartva a levegrendszer. Kicsit furcsa hogy levegrendszer szt hasznlom most, hiszen ezt tudomsom szerint a karburtorban tallhat levegcsatornkra szoktk hasznlni. De akkor mrt is hasznlom itt? , a vlaszom az hogy a schwalbnl, mint sok minden ez is rdekesen van megoldva. A beszvott leveg egy hossznak mondhat utat jr be, mg az gstrbe kerl. A mellket kpen ez figyelemmel lehet kvetni.

Akkor kezdjk el!
Mire lesz szksgnk:
-
2 olyan tl, edny, hord, kanna, vagy akrmi amit mr nem akarunk semmire hasznlni.
-
kb.: 2 liter gzolaj
-
csavarhz, 10-es 12-es kulcs
-
tiszta rongy
-
egy kis motor olaj
Egyszer mvelet, nagyon messze ll a mtttl, nem kell megijedni :). Hajtsuk ki a kormny alatt tallhat alumnium takar lemez rgzt csavarjait. Ha ez ksz itt talljuk a lgszrbettet/pogcst, ezt clszer kimosni a gzolajban ( szerintem nem baj ha zik min. egy fl napot). Amg a pogcsa frdik, addig vegyk le a motorhztett :).
  
A porlasztt egy kt vgn eltr keresztmetszet gumics kti ssze a lgszr dobozzal, ezt a csvet vegyk le a 2 rgzt bilincs meglaztsa utn. Ha minden igaz lesz benne egy kis piszok, olajmaradk, ezt rdemes kitrlni.

Ezutn rdemes megnzni hogy van-e olaj a lgszrdobozban, mert itt szeret sszegylni, rgebben azt hittem ez csak nlam van gy, de ksbb hallottam hogy nem. Azrt fontos hogy kitiszttsuk a dobozt, mert ha mondjuk 1/3-ig van olajjal akkor cskken a trfogata, megvltozik az adott pillanatban beszvhat leveg mennyisge.
A mvelet els lpse knt dugjunk egy rongyot a dobozba ha a vge nedves lesz kihzs utn, akkor lehet alfekdni a
gpnek.

Ha a motor alatt vagyunk akkor keressk meg a doboz aljt, ha megvan akkor tiszttsuk meg a srtl, ha saras. Itt lesz valahol egy lyuk, amit egy manyag dug zr, de mi eltt ezt eltvoltannk tegyk egy ednyt a nyls al, ha ezt kihagyjuk kellemetlen meglepets rhet bennnket. Ha kivettk a dugt s kifolyt a trutyi ami a dobozban volt az ujjunkkal prbljuk meg az esetleges szemcsket ( por, egyb lerakdsok, azt nem tudom hogy ez hogy kerl bele, de azt tudom hogy benne van ) kibogarszni. Vgl helyezzk vissza dugt a helyre.
  
  
Ha mg van kedvnk akkor a porlaszt levegcsatornit is kitakarthatjuk. Ehhez szereljk le a porlasztt, vegyk le az szhzat, s tegyk be szni a lgszr mell. Menjnk biztosra, hogy itt se legyen semmi hiba lehetsg.
Ha gy rezzk kizott a piszok az alkatrszekbl, akkor elsnek vegyk ki a lgszrt. Finoman tgessk ki belle ami benne van, ha ez megtrtnt akkor ntsnk motorolajat a pogcsra, gy hogy a fmszivacs mrtkkel, de j olajos legyen, majd szereljk vissza a kormny al..

Ezutn a porlasztt vegyk ki s fjjunk kompresszor segtsgvel a levegcsatornkba ( a 1-2-3 lyukba amelyik a gumics fell van, a karburtoron). Ha mr egyszer leszereltk a karburtort, akkor a fvkkat is megtisztthatjuk egy hajszl, vagy egy ecsetszr segtsgvel. Majd szereljk vissza a helyre, s tegyk fel a gumi csvet is. Szksg esetn lltsuk be porlasztnkat a megvltozott krlmnyekhez ( errl van a neten fent egy csom j cikk pl.: ez ).
J szerelst!
Ujvri Viktor
|