dv Iceman!
Els krds: a motor beindul?
Ha nem elszr is a benzin rendszert kellene tnzned(benzintank-benzincsap-cs-porlaszt). Ez abbl ll, hogy leszereled ket, s mindenfle lerakdstl megtiszttva ssszerakod jra.
A tankot ha belenzel vagy belenylsz a tanksapka nyls mellett krbehzva az ujjadat a bels oldaln nem szabad hogy semmilyen szennyezds legyen. Ha van mosd ki benzinnel. Ha nagyon rozsds tltsd fel langyos citromsavas vzzel egy jszakra hagy benne majd ereszd le. Ez vrhatan lemarja a rozsdt. A Schwalbe tankja azhiszem 6 literes kb, abba 7 evkanl citromsavport tegyl.
A porlasztban minden kis furatnak, s fvknak teljesen tisztnak kell lennie. Javaslom kiszerelni a kett fvkt s gy kifjatni, mondjuk egy pumpval, vagy kompresszrral. A tszelepet(ami engedi be a benzint) gy ellenrizheted hogy j-e, ha belefjsz a szddal a benzin bevezet csonkjn s az egyik ujjaddal megnyomod a tszelep aljn lv pckt, nem szabad a levegnek tjutnia.
A benzincsapot knny sztszerelni, a dugulson kvl csak a kar alatti gumitmts lehet a hibja. Ez ha szakadt/srlt ki kell cserlni. Nem egy drga dolog, s kapni a legtbb motoros boltban. A kar gumitmtssel rintkez rsznek teljesen simnaak kell lennie, mert ha nem a csap zrsval, nyitsval az j gumitmtst is hamar tnkreteszi. Ha nem ilyen, cserld, vagy sima veglapra fektetett polrpaprral csiszold simra.
Ha tiszta a karburtor s j a csap is ellenrizheted a benzinszintet. Ez gy megy, hogy a porlasztra s a benzincsapra rdugod a benzincsvet(ha megkemnyedett rdemes kicserlni ezt is) s megynyitod a benzincsapot. Megvrod amg az sz elzrja a benzin tjt, ekkor vrsz mg kb 5 msodpercet s leveszed az szhzat. Ekkor a benne lv benzinnek 1-2 mm-el a kis ,,erkly" fl kell rnie. Ha nem gy volna, a helyes szintet az sz nyelvnek a finom hajltgatsval tudod megvltoztatni. Ha j a benzinszint, akkor a porlaszt jobb oldaln lv csavart a teljes becsavarstl szmtva 1,5 fordulatnyit visszatekered s ezzel elvileg indulnia is kellene. Ha beindul majd ezzel a csavarral lehet mg finomtani a belltsokon, de kiindulsnak ez meg szokott feleni.
Azt nem rtam, de gondolom egyrtelm, ha az szhztmts szakadt cserlni kell, a szivat gumidugja szintn el lehet regedve, ha hibs csere.
Ezen a linken mg olvashatsz a karburtor belltsrl, rszeirl:https://sites.google.com/site/simsonner/karburator-tudnivalok
A gyjtsellenrzsrl most nem rok rszletesen, de a legknnyebb gy ellenrizni hogy van-e, hogy kiveszed a gyertyt, rdugod a gyertyapipt, a menetes vgt rteszed a hengerfejre s radott gyjts mellett rgsz egyet a bergkaron. Kzben figyeld a gyertyt szikrzik-e. Ekzben a gyertyt ne fogjad szabad kzzel, mert knnyen rzs lmnyben lehet rszed:).
Majd rjl hogy sikerlt-e megnzni ezeket a dolgokat, ha rdekel rok a gyjts belltsrl is.
Ja s mgvalami, a KR51/1-esen 16N1-5 tpus porlasztnak kell lennie. Nha kicserlik, de ez a rval.
J szerelgetst! |